Metoder

ICDP

Al pædagogisk personale i Egedal kommune uddannes i ICDP, International Child Development Program.

Uddannelsen sigter på at udvikle den voksnes relationskompetence, så barnet mødes, der hvor det er, ved at den voksne tilpasser sig barnets følelsesmæssige tilstand, hensigter og kognitive niveau.

I Hindbærvangen tager vi barnets perspektiv alvorligt. Vi er nysgerrige på det enkelte barns motiver og intentioner, så vi kan tilbyde de bedste betingelser for læring og udvikling. Vi tror på, at alle skal behandles forskelligt, efter egne behov, for at have de samme muligheder.

Vores udgangspunkt er, at alle har en grund til at gøre, som de gør, både børn, forældre og kollegaer, og vi skal være nysgerrige på hvad det ligger bag den grund.

Voksen hjælper et barn med håndvask.