Vores børnesyn

Værdigrundlag.

Fællesskabets pædagogik.

I Hindbærvangen tager vi udgangspunkt i et anerkendende, inkluderende og ressource orienteret menneskesyn.

Vi arbejder inkluderende for at sikre alles ret til at være en del af et meningsfuldt fællesskab. Vores primære pædagogiske opgave er at sikre barnet en plads i fællesskabet, hvor alle børn kan deltage ud fra egne præmisser og muligheder.

Pædagogik i børnehøjde.

Vi er nysgerrige på barnets perspektiv og følger dets interesse og intentioner for at sikre de bedste læringsmiljøer for det enkelte barns udvikling og læring.

Tre drenge  bygger hus med klodser.

Vi bestræber os på, at følge det enkelte barns rytme og behov. Børn har forskellige behov for at trives og deltage i fællesskabet. Især i vuggestuen betyder det, at børnene spiser og sover, når de har behov.

Læs vores søvnpolitik her.

Søvnpolitik